Snart...
-
Senaste inläggen
- Båtkoll i Trosa hamn 20260625 25 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | Flerskrov och Doublehanded 25 juni, 2026
- Äntligen Onsdagssegling 25 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS och Classic på Visbybanan 23 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260623 23 juni, 2026
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
- Niklas 21 juni, 2026 at 10:18 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startFörstår vad du menar. Men Havskappsegling och publik är inte en lätt kombo. Förr i tiden startade man utanför Revenge-grundet.
- JohanC 21 juni, 2026 at 10:09 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startKommer nog inte följa GR så noga i år. Tycker att KSSS har glömt bort publiken. Var på plats på
- Linus 17 juni, 2026 at 14:51 on Båtkoll i Trosa hamn 20250716Det stämmer att den grå 36 fotaren med GKSS-emblemet i fören är en Puzzle 36. Det är vår :-) Båt
- Magnus 16 juni, 2026 at 14:31 on Båtkoll i Trosa hamn 20260616https://se.yachtworld.com/yacht/1980-rival-34-10163427/
- Niklas 7 juni, 2026 at 13:31 on Gotland Runt 2026 | 188 anmälda186 anmälda nu. Några har kommit till, men några fler har fallit ifrån. Det går att anmäla sig till och
Meta
Etikettarkiv: DM
• DM-medaljer utdelade i Oxelösund
I helgen har Sörmlandscup och DM-seglingar för jolle seglats i Oxelösund. 38 seglare fanns på plats vilket kan tyckas vara riktigt bra. Dock bestog startfälten till stor del av seglare utanför Sörmland. Strålande seglarväder bjöds det på utanför Oxelösund. Lite … Fortsätt läsa
• Erik Lindén distrikstmästare i OP
Sörmlandscupens femte delsegling avgjordes i helgen i Nyköpings regi. Deltagarantalet var fina 31 jollar, och det visar ju att det finns en framtid för sörmländsk jollesegling. Det blåste rätt friska vindar under söndagen och flera av seglarna valde att stanna … Fortsätt läsa
Publicerat i Jolle, Sörmland, Trosa Båtklubb
Etiketter DM, NäBK, NySS, Optimistjolle, Södermanland
Lämna en kommentar
• Strängnäs tog tre DM-guld
I helgen har det varit avslutning på jollarnas Sörmlandscup. Tävlingarna hölls i Oxelösund och det har även där tävlats om DM-medaljer. Tre guld gick till Strängnäs SS och ett guld till Nyköping. Glädjande också att en silvermedalj hamnade i Trosa. … Fortsätt läsa
Publicerat i Jolle, Sörmland
Etiketter DM, E-jolle, Optimistjolle, Oxelösunds SS, Sörmland, Strängnäs SS
11 kommentarer
• Var tog informationen vägen?
Förra helgen seglades det Sörmlandscup och Distriktsmästerskap i jolle. Jag har listat ut att det seglades i Nyköping. NySS har en inbjudan på sin hemsida om man klickar sig omkring lite. Frågan är hur det gick? På Sdsf:s sida står … Fortsätt läsa
• Årets DM och Sörmlandscup hade TSS som värd.
Text och bild: Leif Klemets. DM startade redan på lördagen med en västvind som började på 6m/s och sedan tilltog. Efter att Hans-Jörgen och undertecknad lagt färdigt banan upptäckte vi att startbåten draggat förbi sista kryssmärket och alla seglare var … Fortsätt läsa
• Dax för Jolle-DM
I helgen står Torshälla värd för Södermanlands Jolle-DM. 17 seglare är anmälda. Fyra E-jollar och tretton Optimister. På DM koras det mästare i tjej- respektive kill-klasser. Trosas Felix Brodin tävlar för första gången i E-jolle och har Filip Göransson, Torshälla, … Fortsätt läsa
Publicerat i Jolle, Kappsegling, Sörmland, Trosa Båtklubb
Etiketter DM, E-jolle, Optimistjolle
Lämna en kommentar