22 segelbåtar tror jag att jag räknade till i morse. Rätt normalt tror jag. Just dessa dagar förra året gick jag ingen båtkoll tydligen. Troligen för att jag jobbar förmiddag och åker hemifrån klockan fem…
Det här är en märklig båt. Men visst är det en Folkbåt som någon har modifierat? Den har lite längre och högre överbyggnad. Tysk, precis som Folkbåten dagen innan.
Det här är en Cenit 33, lite modifierad. Nummer 1. Masten är en väldigt tunn kolfiber-mast från Marström. Det låg för övrigt två Cenit 33 i hamnen idag. Leif Ängermark är designer och året var 1983.
Det här är ju en fin gammal båt. Natasja, designad av Carl Oscar Liljegren 1921. 12 meter lång, ketchriggad.
Den här båten har legat här i minst 11 dygn. En Aphrodite 33, design Carl Beyer 1985.
Men vad är detta då? 40 fot, ketch och svenskflaggad med namnet Mathilda.
Det blir inte så långa inlägg just nu. Måste ju hinna med Gotland Runt också. Och några minuter fotbolls-VM ibland ![]()
Cenit 33:an Tessla har en egen Youtube-kanal !