Såg av en slump, som så ofta när man sitter och slösurfar, att Rosättra har en ny Linjett-modell på gång. Det enligt bloggen Adastra där en ny ägare av Linjett 37 beskriver sitt byggande. Här skriver de dock några rader om den kommande modellen Linjett 34. Ska vi gissa att konstruktören själv seglar båten på Gotland Runt i sommar, och placerar sig högt upp?
Snart...
-
Senaste inläggen
- Båtkoll i Trosa hamn 20260627 27 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS B och A 27 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260626 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS D och C 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | ORCi 26 juni, 2026
- Jocke 27 juni, 2026 at 13:55 on Gotland Runt 2026 | SRS B och ATror också att Diva 34 SC Macciato kan vara topp 3… mkt snabb i lättvind och med Martin Olsson +
- Magnus 27 juni, 2026 at 07:17 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626https://batagent.se/batar/morgan-out-island-41-mariestad-1975/
- Mattias T 27 juni, 2026 at 00:41 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626Cenit 33:an Tessla har en egen Youtube-kanal !
- Oscar Ekelund 26 juni, 2026 at 19:12 on Gotland Runt 2026 | ORCiHej! Jag har med stort intresse följt din blogg under många år. Oscar heter jag och har havskappsegling mkt dom
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
Meta
Hej!
Kul att du hittade oss när du satt och slösurfade. L 34 har nu kört sin första tävling och kom 5:a. Som vanligt blir det flera tävlingar bla GR innan Mats bestämmer sig för om han ska modifiera den ytterligare för bättre prestanda/komfort. På 37:an förlängde de bla aktern mm efter första säsongen med pluggen. Ganska vanligt att de flytta kölen också.
Vi sjösätter på torsdag Adastra som inte alls är så färdig som vi räknat med. Detta pg 3 veckors heltidsbyggande mindre än beräknat då jag för en månad sedan föll från däck och bröt båda armarna.
Fortsätter bygget i sjön och hoppas komma ut på sjön någon gång i juli i alla fall
Vänligen
Cia