Snart...
-
Senaste inläggen
- Gotland Runt 2026 | SRS och Classic på Visbybanan 23 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260623 23 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260622 22 juni, 2026
- Askö Runt 2026 | Inbjudan 21 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260621 21 juni, 2026
- nokyc.app 23 juni, 2026 at 00:18 on Raymarine 2star 2025 | Starten har gåtthttps://nokyc.appNoKYC is an independent directory of no-KYC crypto services — exchanges, swaps, wallets, VPNs, hosting and more — each ranked
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
- Niklas 21 juni, 2026 at 10:18 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startFörstår vad du menar. Men Havskappsegling och publik är inte en lätt kombo. Förr i tiden startade man utanför Revenge-grundet.
- JohanC 21 juni, 2026 at 10:09 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startKommer nog inte följa GR så noga i år. Tycker att KSSS har glömt bort publiken. Var på plats på
- Linus 17 juni, 2026 at 14:51 on Båtkoll i Trosa hamn 20250716Det stämmer att den grå 36 fotaren med GKSS-emblemet i fören är en Puzzle 36. Det är vår :-) Båt
- Magnus 16 juni, 2026 at 14:31 on Båtkoll i Trosa hamn 20260616https://se.yachtworld.com/yacht/1980-rival-34-10163427/
Meta
Etikettarkiv: Oxelösunds SS
• Arkö Runt vs. Hyundai Cup
Kampen blir tuff mellan de två kappseglingarna den 27:e augusti. Med Nynäshamns SS som arrangör seglas Hyundai Cup och med Oxelösunds SS arrangeras Arkö Runt. Mitt i mellan dessa arrangörer bor vi i Trosa/Järna/Södertälje. Själv är jag anmäld till Arkö … Fortsätt läsa
Publicerat i Kappsegling, Sörmland
Etiketter Arkö Runt, Hyundai Cup, Nynäshamns SS, Oxelösunds SS
8 kommentarer
• Rösta på Josefin
Nu kan man på Sörmlands Nyheters sida rösta på ”Årets Idrottsprestation i Nyköping”. Och jag uppmanar alla seglare att gå in och lägga sin röst på Josefin Olsson. Dels naturligtvis för att det hon gjort under året är riktigt bra, … Fortsätt läsa
• Watski 2star Baltic | 49 anmäla!
En timme efter att den allmänna anmälan öppnades för Watski 2star öppnades är hela 49 båtar anmälda. Det ska dock sägas att anmälan öppnade redan den femte för de deltagare som varit med förr. För sörmländsk del ser jag att … Fortsätt läsa
Publicerat i Kappsegling, Sörmland, Trosa Båtklubb
Etiketter Oxelösunds SS, Watski 2star Baltic, X-332
Lämna en kommentar
• Strängnäs tog tre DM-guld
I helgen har det varit avslutning på jollarnas Sörmlandscup. Tävlingarna hölls i Oxelösund och det har även där tävlats om DM-medaljer. Tre guld gick till Strängnäs SS och ett guld till Nyköping. Glädjande också att en silvermedalj hamnade i Trosa. … Fortsätt läsa
Publicerat i Jolle, Sörmland
Etiketter DM, E-jolle, Optimistjolle, Oxelösunds SS, Sörmland, Strängnäs SS
11 kommentarer
• Bara två deltagare på Weldox Race
Det borde väl nästan platsa i Guinness Rekordbok, världens minsta kappsegling? Två deltagare och en skärgårdsbana på fyra distans. Banan, som seglades runt Furö, kördes dock två varv så totalt blev det knappt åtta distans. Publikvänligt är det i alla … Fortsätt läsa
• Tango femma på Arkö Runt
Har ni seglat en rundbana på sju timmar med spinnaker från start till mål? Det blev en ganska märkligt tävling, årets Arkö Runt. I princip seglade vi faktist hela banan runt med spinnakern uppe. Vi slog inte ett enda slag. … Fortsätt läsa
Publicerat i Express, Kappsegling, Sörmland, Tango, Trosa Båtklubb
Etiketter Arkö Runt, Express, Oxelösunds SS, OxSS
4 kommentarer
• Arkö Runt – Anmälningar o Twitter
I dag söndag är det 35 båtar anmälda till Arkö Runt i Oxelösund. 35 till behövs för att komma över förra årets anmälningssiffra, men som vanligt anmäler sig folk i sista minuten. Fyra Expresser är nu anmälda, men jag hoppas … Fortsätt läsa
Publicerat i Express, Kappsegling, Sörmland, Tango, Trosa Båtklubb
Etiketter Arkö Runt, Express, Oxelösunds SS, Twitter
4 kommentarer
• Tre Express nu anmälda till Arkö
Nu börjar det rulla på med anmälningar till Arkö Runt. Nu på måndag morgon är det 17 anmälda, och glädjande är att det nu är tre Expresser vilket gör att Express är den vanligaste båttypen just nu på anmälninglistan. Bland … Fortsätt läsa
• Krock i seglingskalendern
Jag har ju tidigare nämnt om Hyundai Cup som arrangeras av Nynäshamns SS. Tävlingen kommer att slåss med Oxelösunds SS Arkö Runt om seglarna från Trosa- och Södertäljeklubbarna. Kanske läge att flytta Arkö Runt en vecka tidigare…men då seglas Kringlan … Fortsätt läsa
Publicerat i Kappsegling, Sörmland
Etiketter Arkö Runt, Askö Runt, Hyundai Cup, Nynäshamns SS, Oxelösunds SS, Södertalje BS, Trosa Seglar Vackert
Lämna en kommentar
• Josefin Olsson får GKSS ungdomsstipendium
Laser Radial-seglaren Josefin Olsson har tilldelats GKSS ungdomsstipendium. Josefin, som har rötterna i Sörmland och moderklubben Oxelösunds SS seglar numera för GKSS. Under vintern har hon tränat och tävlat i Miami. Målet är förståss OS i London 2012.
Publicerat i Jolle, Sörmland
Etiketter GKSS, Josefin Olsson, Laser radial, Oxelösunds SS
Lämna en kommentar
• Josefin Olsson 18e i Miami
OxSS- och GKSS-seglaren Josefin Olsson slutade på 18e plats i Laser radial-klassen i Rolex Miami OCR. Josefin startade regattan lite segt med placeringar mellan 25 och 37, men allt eftersom gick det uppåt. På slutet blev det bland annat en … Fortsätt läsa
Publicerat i Jolle, Sörmland
Etiketter GKSS, Josefin Olsson, Laser radial, Miami, Oxelösunds SS
Lämna en kommentar
• Årets seglare del 2
Så tänkte jag då presentera den andra av mina pristagare, en jolleseglare. Tyvärr har jag inte lyckats få tag på någon bild. Inte heller har jag fått tag på seglaren själv. Hon, för det är en kvinnlig jolleseglare, och det … Fortsätt läsa
Publicerat i Jolle, Kappsegling, Sörmland
Etiketter Årets Seglare, GKSS, Josefin Olsson, Laser radial, Oxelösunds SS, Södermanland
Lämna en kommentar
• Ljungdahl vann Weldox Race
Weldox Race låter ju stort, men sex båtar på en varvbana runt en ö låter inte riktigt lika stort. Inte blåste det speciellt bra heller, men solen sken och det var säkert en skön dag på sjön när dagens segling … Fortsätt läsa