Tidig morgon denna vecka. Klockan är före fem när jag vandrar ut på bryggorna lite snabbt innan jag åker till jobbet. Färre båtar som väntat nu i veckan. Räknade till 10 segelbåtar.
Först denna Beneteau Oceanis 390 från 1978. Design Phillippe Briand.
Sedan en lite mindre dansk-byggd båt i form av NF, eller Nordisk Familjebåt som den ju heter. Design Paul Elvstrøm och Jan Kjærulff. Syns fortfarande placera sig bra på kappseglingar runt om.
Frans, dansk, och här en finsk-byggd båt. Finngulf 36, design Håkan Södergren 1990. Denna, Orca, ses lite då och då i Trosa.
Vad det här är vet jag inte. Drygt 30 fot, och jag tror det är tysk flagga i aktern.