Sailonline.org är på banan igen efter ett par dagar under ytan. Det var väl i torsdags, eller var det onsdags? som det uppstod en databas-krasch. Sånt händer. datorer kan man inte lita på. Tyvärr låg jag bra till i det pågående Zilt Ocean race. Brorsan däremot är nog glad över det inträffade. Zilt Ocean race kommer att startas om vid senare tillfälle, dock med omvänd bansträckning, från Azorerna till Holland.
Nästa race på kalendern är IMSYC 2010 där ett antal studenter på KTH designat ett antal båtar. Det gäller alltså först att välja en båt som passar racet och sedan ta sig genom banan från Bodö i Norge till Gdansk i Polen. Enligt mina bedömningar blir det mycket halvvind och kryss i förhållandevis lätta vindar, och jag har valt en båt som ser ut att gå bra i lättvind. Den båten, IMSYC_Innsbruck tillhör inte de mest valda, ännu.
Snart...
-
Senaste inläggen
- Gotland Runt 2026 | SRS och Classic på Visbybanan 23 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260623 23 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260622 22 juni, 2026
- Askö Runt 2026 | Inbjudan 21 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260621 21 juni, 2026
- nokyc.app 23 juni, 2026 at 00:18 on Raymarine 2star 2025 | Starten har gåtthttps://nokyc.appNoKYC is an independent directory of no-KYC crypto services — exchanges, swaps, wallets, VPNs, hosting and more — each ranked
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
- Niklas 21 juni, 2026 at 10:18 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startFörstår vad du menar. Men Havskappsegling och publik är inte en lätt kombo. Förr i tiden startade man utanför Revenge-grundet.
- JohanC 21 juni, 2026 at 10:09 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startKommer nog inte följa GR så noga i år. Tycker att KSSS har glömt bort publiken. Var på plats på
- Linus 17 juni, 2026 at 14:51 on Båtkoll i Trosa hamn 20250716Det stämmer att den grå 36 fotaren med GKSS-emblemet i fören är en Puzzle 36. Det är vår :-) Båt
- Magnus 16 juni, 2026 at 14:31 on Båtkoll i Trosa hamn 20260616https://se.yachtworld.com/yacht/1980-rival-34-10163427/
Meta