• Nya LYS-tabellen är klar.

bild_1.png

EFTERSOM MÅNGA LÄSER DETTA INLÄGG VILL JAG BARA PÅMINNA OM DATUMET, FEB 2008:

…och det är ju kul för en del. Några andra ler nog inte lika mycket just nu. Rykten talade om fyra höjningar och fyra sänkningar. Vid en snabb blick i nya LYS-tabellen hittar jag tre höjda båtar och en sänkt, samt en hel del nya båtar. Cumulus seglar numera med 1,09, Dehler 29 har fått höjt ett steg och Sheriff 600 har höjts med två steg. Så går det när man vinner för mycket ;-) Sänkt LYS har Albin Delta fått med ett steg. Någon som har koll på vilka fler som fått ändrade LYS-tal? Skriv gärna en kommentar.
Bland de nya märks några modeller av Hanse, X och First. Snabbast numera är väl Sea-Cart 30 med ett LYS på 2,14.

Uppdat: Enligt en kommentar på Blur.se fick deltan höjt sänkt förra året.  Läs mer på Blur.se

Det här inlägget postades i Kappsegling och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

0 svar på • Nya LYS-tabellen är klar.

  1. Ludvig Axling skriver:

    Bedrövligt att de höjde Dehler29 säger jag något partiskt.
    Det finns värre exempel i lyslistan tycker jag.
    kollar resultatlistan på GR tex…

  2. Niklas skriver:

    Jag har väl ingen större erfarenhet av Dehler 29:an. Men jag har ju erfarenhet av hur det går till i LYS-kommittén. Det sitter väl inga Dehler-seglare där direkt.

  3. Rolf skriver:

    Expressen går upp till 1,12…

  4. Svenne skriver:

    LYS=SRS eller hänger de inte alls ihop ?

    Undrande

    • Niklas skriver:

      Visst hänger det ihop Svenne. Från och med 2009 heter det SRS, Svenskt RespitSystem. Inlägget du kommenterat under är från 2008 och då hette det LYS.

  5. Svenne skriver:

    Det var en enkel förklaring, tackar !

    mvh Svenne

  6. Johan skriver:

    Hur länge får Nepparna köra med 1,02? Har inte den uppgraderats under åren med en del nyheter sedan gångna tider?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.