• Just nu 42 anmälda till Arkö Runt

Just nu, måndag kväll är det 42 båtar på OxSS lista på hemsidan över anmälda båtar till Arkö Runt. Troligen ramlar det in ett antal under kvällen då det är sista anmälningsdag idag. Sen är det alltid ett stort antal eftersläntare som anmäler sig dagarna efter. Fyra båtar från Trosa Båtklubb är anmälda, Tango förståss, Kejll Enbom med sin Rabalder, Dehler 34 DD, Christoffer Vilu med sin Maxi Racer och så Staffan Olsson med sin nya First 36.7.
Tyvärr är det ännu bara två Expresser anmälda, tråkigt! Då är risken stor att vi hamnar i samma klass som Rivaler och H-35. Eftersom banan ofta består av långa öppna bogar så vill man ju gärna inte hamna i samma klass som båtar av den typen. Mårten Nordlund med J/24 kommer väl i samma klass också. 1.12 har den för övrigt i LYS/SRS, med gennaker utan spinn. Jag tror vi ska hoppas på en låång seg läns över Bråviken..

Det här inlägget postades i Kappsegling, Sörmland, Tango, Trosa Båtklubb och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

0 svar på • Just nu 42 anmälda till Arkö Runt

  1. LA skriver:

    Jag sätter mina pengar på Anders Mathson Dehler 29.
    Han går som tåget!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.