På fredag bär det av igen. De virtuella båtarna är trimmade och putsade inför ett långt och mycket knepigt race. Den här gången styr vi 60-fots trimaraner. Banan är hela 1800 Nm, så nån gång ska man väl hinna sova. Starten går utanför ”the big apple”, New York och målet är beläget vid Panamakanalen. Väderprognosen ser mycket intressant ut. Svag sydlig vind i starten och sedan snurrar vinden på från alla möjliga väderstreck. Gå in på Sailonline.org du med och registrera en båt. Det här racet kräver nog inte att man är inloggad hela tiden som på kortare race. Det kostar inget att prova på… Kostar gör däremot medlemskap i SYC, Sailonline Yacht Club. Blir man medlem där får man en del funktioner som till exempel rankinglistan som Tangosailing.nu just nu toppar. Från och med i morgon ska jag även försöka mig på att blogga från racet på engelska. Det har inkommit en del önskemål om det…får se hur det går.
Snart...
-
Senaste inläggen
- Båtkoll i Trosa hamn 20260626 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS D och C 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | ORCi 26 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260625 25 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | Flerskrov och Doublehanded 25 juni, 2026
- Mattias T 27 juni, 2026 at 00:41 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626Cenit 33:an Tessla har en egen Youtube-kanal !
- Oscar Ekelund 26 juni, 2026 at 19:12 on Gotland Runt 2026 | ORCiHej! Jag har med stort intresse följt din blogg under många år. Oscar heter jag och har havskappsegling mkt dom
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
- Niklas 21 juni, 2026 at 10:18 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startFörstår vad du menar. Men Havskappsegling och publik är inte en lätt kombo. Förr i tiden startade man utanför Revenge-grundet.
- JohanC 21 juni, 2026 at 10:09 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startKommer nog inte följa GR så noga i år. Tycker att KSSS har glömt bort publiken. Var på plats på
- Linus 17 juni, 2026 at 14:51 on Båtkoll i Trosa hamn 20250716Det stämmer att den grå 36 fotaren med GKSS-emblemet i fören är en Puzzle 36. Det är vår :-) Båt
Meta
Chansen är inte stor att jag lyckas, men jag skall försöka göra livet surt för dig de närmaste dagarna.
nightmare
SYC
Lycka till allesammans!
Tyvärr får jag kliva åt sidan denna gången pga tidsbrist under hela helgen. Hade visserligen kunna staka ut en kurs för båtuslingen, men iom alla vridningar så hade jag ändå hamnat låååångt efter.
Det ska dock bli roligt och spännande att följa Er andra under detta långrace.
Farmor vinner. Kom ihåg vart Ni läste det först!
woodi