Så är Tango i sitt rätta element, vattnet. Även om Trosaån inte är så ren så är det i alla fall vatten. Sjösättningen gick bra, som vanligt smidigt med Subliften. En timme från att vi kom till klubben till vi åkte hem. Och då va inget förberett när vi kom. Tack Fredrik för ett gott jobb. Nu väntar rengöring av däck fixa lite utrustning och påmastning så båten ska vara seglingsduglig på torsdag. Janne Lindmark såg ut att vara sjösättningsklar med sin Albin 78, och Jose Paavola ska också hinna bli klar till torsdag, om nya seglen kommer i tid.
Snart...
-
Senaste inläggen
- Askö Runt 2026 | Inbjudan 21 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260621 21 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | En vecka till start 21 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260620 20 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260619 19 juni, 2026
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
- Niklas 21 juni, 2026 at 10:18 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startFörstår vad du menar. Men Havskappsegling och publik är inte en lätt kombo. Förr i tiden startade man utanför Revenge-grundet.
- JohanC 21 juni, 2026 at 10:09 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startKommer nog inte följa GR så noga i år. Tycker att KSSS har glömt bort publiken. Var på plats på
- Linus 17 juni, 2026 at 14:51 on Båtkoll i Trosa hamn 20250716Det stämmer att den grå 36 fotaren med GKSS-emblemet i fören är en Puzzle 36. Det är vår :-) Båt
- Magnus 16 juni, 2026 at 14:31 on Båtkoll i Trosa hamn 20260616https://se.yachtworld.com/yacht/1980-rival-34-10163427/
- Niklas 7 juni, 2026 at 13:31 on Gotland Runt 2026 | 188 anmälda186 anmälda nu. Några har kommit till, men några fler har fallit ifrån. Det går att anmäla sig till och
- Niklas 17 maj, 2026 at 18:15 on Gotland Runt 2026 | 175 anmäldaJag han knappt posta detta inlägg innan det kom in två ytterligare anmälningar. Så nu är det 177 anmälda om
Meta

Hejsan,
Har du pratat med NySS angående elektronik (även på entyp) under kappseglingen Juninatt?
Yes Erik. Jag mailade Anders Roman, som står som ansvarig för den tävlingen. (eskader@nyss.nu) och beskrev vad SRS-regeln säger och vad SSF rekomenderar, men jag har inte hört nått från dem.
Bra – då vet de i alla fall om det. Kanske krävs ett styrelsemöte innan de törs ändra???
Dom kanske inte vill ha oss med. Det finns ju faktist sånna som inte vill ha Expresser med på sina tävlingar för dom ”skrämmer bort” familjeseglarna. Sånt har jag hört förr.
På NySS Juninatt är det jaktstart så det lär bli gott om plats på startlinjen. På 1,12 så är det inte så många ”vanliga” båtar med!