i går kväll lades den här texten upp av KSSS om Gotland Runt. Ett eller annat stavfel kan man väl ha överseende med, men vad hände här? För många öl eller? ”I tolv olika starter…” Ja, tolv starter är det ju inte, men tolv klasser i alla fall.
”Där finns Thomas Blixt med 70-fotaren Ericsson 1, en båt och en skeppare med flera VOR-seglingar i bagaget…” Hur många VOR har Ericsson 1 seglat? Ett! Hur många VOR har Thomas Blixt seglat? Inget! Det är många det.
”Ralf Edholm, som skeppar Synergia 40:an DataCom…” Ralf Aspholm heter han, och båten Sinergia 40.
”Team Audis Audi A8 och Audi A10…” R8 och R10 heter de. Det finns, men jag ska inte vara så petig ![]()
Snart...
-
Senaste inläggen
- Båtkoll i Trosa hamn 20260627 27 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS B och A 27 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260626 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS D och C 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | ORCi 26 juni, 2026
- Jocke 27 juni, 2026 at 13:55 on Gotland Runt 2026 | SRS B och ATror också att Diva 34 SC Macciato kan vara topp 3… mkt snabb i lättvind och med Martin Olsson +
- Magnus 27 juni, 2026 at 07:17 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626https://batagent.se/batar/morgan-out-island-41-mariestad-1975/
- Mattias T 27 juni, 2026 at 00:41 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626Cenit 33:an Tessla har en egen Youtube-kanal !
- Oscar Ekelund 26 juni, 2026 at 19:12 on Gotland Runt 2026 | ORCiHej! Jag har med stort intresse följt din blogg under många år. Oscar heter jag och har havskappsegling mkt dom
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
Meta
Tycker inte det är petigt, det blir allt mer lösaktig information och inte så noga att hålla sig till verkligheten längre.
Stavfellen dugger tett numär…
mvh
Svenne