Starten har äntlingen gått i Americas Cup. Och det blev dramatik direkt. Oracle gatade in från styrbordssidan med 20 knops fart och satte dit Alinghi direkt. Alinghi han helt enkelt inte undan och fick straff. Dock så lyckades amerikanarna hamna i vindögat när starten gick och Alinghi startade och drog iväg med 600 m stort försprång. Oracle håller cirka 20 knop på krysen i fem knops vind. Mange Olsson skrattar för övrigt hela tiden på Eurosports sändning.
Fantasktiskt att se dessa båtar segla. Sen kan man ju tycka vad man vill om spektaklet.
Snart...
-
Senaste inläggen
- Båtkoll i Trosa hamn 20260627 27 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS B och A 27 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260626 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | SRS D och C 26 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | ORCi 26 juni, 2026
- Jocke 27 juni, 2026 at 13:55 on Gotland Runt 2026 | SRS B och ATror också att Diva 34 SC Macciato kan vara topp 3… mkt snabb i lättvind och med Martin Olsson +
- Magnus 27 juni, 2026 at 07:17 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626https://batagent.se/batar/morgan-out-island-41-mariestad-1975/
- Mattias T 27 juni, 2026 at 00:41 on Båtkoll i Trosa hamn 20260626Cenit 33:an Tessla har en egen Youtube-kanal !
- Oscar Ekelund 26 juni, 2026 at 19:12 on Gotland Runt 2026 | ORCiHej! Jag har med stort intresse följt din blogg under många år. Oscar heter jag och har havskappsegling mkt dom
- Magnus 22 juni, 2026 at 22:22 on Båtkoll i Trosa hamn 20260622https://www.boatshop24.com/se/boat/1982-dehler-optima-98-9571868/
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
Meta
Mange har inte koll på regler!
Näe…Han hade ingen vidare koll när USA visade protestflaggan.
Jag skulle hellre ha Mange som vaktchef, när jag kryper till kojs, än vilken regelexpert som helst
Seglade med honom Oxelösund-Dalarö 1992 ombord på BigT och det är en kille jag skulle lita totalt på!