Nu finns preliminära startlistor och starttider upplagda på nätet. Det verkar som tävlingsledningen lyssnar lite på vad seglarna tycker också. LYS/SRS D är delad i två klasser, 1 och 2 där gränsen går mellan 1.22 och 1.23. Tydligen ingen uppdelning av LYS-klassen. Den var först delad i 1 och 2 men nu är den inte det….
Dessutom verkar stora båtarna i GR Open bli indelade i IRC och ORC. Vissa båtar står med på båda, double scoring?
Snart...
-
Senaste inläggen
- Askö Runt 2026 | Inbjudan 21 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260621 21 juni, 2026
- Gotland Runt 2026 | En vecka till start 21 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260620 20 juni, 2026
- Båtkoll i Trosa hamn 20260619 19 juni, 2026
- Niklas 21 juni, 2026 at 17:32 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med dig. Mycket info kan vara bättre.
- JohanC 21 juni, 2026 at 17:20 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startHåller med om att det är havskappsegling, men vill man ändå följa det på plats kanske KSSS kunde underlätta lite?
- Niklas 21 juni, 2026 at 10:18 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startFörstår vad du menar. Men Havskappsegling och publik är inte en lätt kombo. Förr i tiden startade man utanför Revenge-grundet.
- JohanC 21 juni, 2026 at 10:09 on Gotland Runt 2026 | En vecka till startKommer nog inte följa GR så noga i år. Tycker att KSSS har glömt bort publiken. Var på plats på
- Linus 17 juni, 2026 at 14:51 on Båtkoll i Trosa hamn 20250716Det stämmer att den grå 36 fotaren med GKSS-emblemet i fören är en Puzzle 36. Det är vår :-) Båt
- Magnus 16 juni, 2026 at 14:31 on Båtkoll i Trosa hamn 20260616https://se.yachtworld.com/yacht/1980-rival-34-10163427/
- Niklas 7 juni, 2026 at 13:31 on Gotland Runt 2026 | 188 anmälda186 anmälda nu. Några har kommit till, men några fler har fallit ifrån. Det går att anmäla sig till och
- Niklas 17 maj, 2026 at 18:15 on Gotland Runt 2026 | 175 anmäldaJag han knappt posta detta inlägg innan det kom in två ytterligare anmälningar. Så nu är det 177 anmälda om
Meta
Varför delar man inte LYS-klassen? Varför låter man närmare 100 båtar starta samtidigt? Vi alla som inte är proffs tycker bara detta är vidrigt hanterar av KSSS.