Seapilot2star | 3 veckor kvar på anmälan

Det är nu tre veckor kvar på anmälningstiden till årets Seapilot2star. 105 båtar är anmälda, och det ser väl lite tunt ut. Bara 56 av dessa har betalt anmälningsavgiften. Förra året var det 125 betalande i mitten på april.

Från Trosa Båtklubb har jag hört att Kjell Enbom, Dehler 34 DD, Rabalder inte kommer att köra i år. Däremot har jag hört att Östertäljeseglarna Thomas Forslund och Christer Björk kommer att finnas med på listan.

Om det nu är färre båtar än vanligt anmälda, hittills, så är det betydligt fler kvinnliga seglare på listan än tidigare år. Just nu finns 13 besättningar där det ingår en kvinnlig seglare. En av dessa är Pernilla Wiberg som ska segla med segelmakaren Anders Lewander. Vilken båt de ska segla är ännu oklart. I alla fall för allmänheten där det just nu spekuleras vilt. Nya Dehler 34 gissar jag på…

Seapilot2star >>>>

Min statistik över anmälda >>>

Det här inlägget postades i Kappsegling, Sörmland och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.