• Claesson först i halvtid

Byxelkroken har genomfört första halvlek och Jonas Claesson har ledningen mot konkurrenterna. Strax bakom följer Noel Barkelius med en Farr 30 och trea är Peter Salomonsson med en Pronavia 38. Alla tre har väl gennaker?

Xperia, X-35:an med Claes Falk bakom ratten ligger på en hygglig 28:e plats efter en lite strulig inledning på racet. ”Vi tar revanch i morgon” säger Jesper på telefon från Byxelkrok.

Bilden här >>> visar Dehler 34 SV Yukai efter start. Är det inte en Code Zero hissad? Hittar inget sånt segel i mätbrevet för den båten. Men som Expresseglare så är jag ingen expert på sånna saker.

Resultat finns här >>> Men datumen är lite fel…


Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmailFacebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedintumblrmail

7 comments for “• Claesson först i halvtid

  1. 24 september, 2011 at 21:11

    Men Jesper, det är ju Göran Marström som leder stort efter dag 1 ;-)

    Han var 36 minuter och 58 sekunder före Claesson på beräknad tid!

    • 24 september, 2011 at 21:42

      Resultaten kom dock inte från Jesper. Och jag tänkte ju inte på flerskrovarna…som ju inte finns med i totallistan, vilket ju kan diskuteras. Kanske även gennakerbåtar borde räknas utanför totallistan ;-)

      • 24 september, 2011 at 21:55

        Sorry, blandade ihop namnen…

        • 26 september, 2011 at 06:23

          Jag är van. Så har jag haft det i hela livet ;-)

          • 26 september, 2011 at 08:52

            Du har tur – jag har ingen bror utan tre systrar ;-)

  2. 24 september, 2011 at 21:17

    Per med Yukai halsar sin ”reacher” akter om förstaget och har den inte kopplad till förstaget för att kunna ha focken inrullad. Största fock/genua enligt SRS-mätbrevet har FP 5,85 vilket är för stort för att vara focken.

    • 24 september, 2011 at 21:39

      Du har nog rätt. En reacher kan ju mäta in som en genua. Och man måste ju inte ha seglet halsat på förstaget, om man nu inte seglar Express förståss ;-)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.